2015. augusztus 11., kedd

Figyelemzavaros a házigazda? Ajjaj....

A hétvégén Bercivel és a haverokkal megszálltuk a szüleim kertesházát, mivel Anyuék épp nyaralni voltak. Ki akartunk törni a budapesti panelrengeteg fojtogató szorításából és egy kicsit a zöldövezet felé terelődni. Minden tökjó volt, csak bár ne én lettem volna a házigazda.

Először az aqaparkba szerettünk volna menni, de mivel drága is volt, meg a kutyákat sem tudtuk volna magunkkal vinni (a mienknek pedig kell a törődés), inkább a ház mellett döntöttünk.
Nagyon jól éreztük magunkat, végig ment a hülyülés, röhögés, tollasozás, vizeskedés, sőt még grilleztünk is fincsi husikat. Mindenki kivette a maga részét a szórakozásból és a hozzá kapcsolódó munkából is.

Ám az ott tartózkodásunk, részemről, mint házigadának, némi extra elkötelezettséget jelentett.

Mert ugye ilyenkor jönnek azok a diszlexiával és ADHD-vel kűzdő embereknek nehézséget okozó kérdések, hogy 'hol van a tollasütő, hol van a wc, hogyan kell fölkapcsolni a villanyt hogy ne verje ki a biztosítékot, van nálatok faszén, kérhetek egy törölközőt, ezt betegyem a hűtőbe' és hasonló kérdések. 


Szerintem a házigazdának ilyenkor 3 lehetősége van: 1. A figyelemzavarát kínkeservesen leküzdve elmondja lépésről lépésre, hogy mi hol van, mit hol talál, mit hogyan kell csinálni. 2. Saját maga megcsinál mindent. 3. Azt mondja, hogy ő hátradől és fröccsözik, a többiek meg oldják meg a dolgukat egyedül. 
Én ezen 3 lehetőség közül probáltam válogatni. Mikor ezt, mikor azt a megoldást választottam. De a végére akkor is borzasztóan elfáradtam.
Hasonló dolgokon mentem keresztül az esküvő szervezése közben, ahol a legapróbb részletre is figyelni kellett, pedig a mi esküvőnk aztán tényleg nem volt egy túlszervezett, agyondíszített puccparádé. Mégis, azt a kevés dolgot is észben kell tartani, rendszerezni és kommunikálni.

Mint tudjuk, én ezekben nem vagyok jó.
Habár minden barátnőm vagy ismerősöm imádta az esküvőjének a szervezését, nekem a legfájdalmasabb rémálom volt. Egy házibulit megtartani, vagy egy összejövetelt megszervezni - másokkal ellentétben - nekem rengeteg energiámba kerül, és tudom, hogy ez nem lehet normális. Rájöttem, hogy ez biztos, hogy a diszlexia és az azzal együtt járó figyelemzavar, hiperaktivitás (azaz ADHD) és a többi járulékos elem miatt van. Úgy döntöttem, hogy többé nem akarok ilyen szenvedésekben részesülni, és ezért jelentkeztem a Diszlexia Központba, bízva abban, hogy új megoldási módszereket, metódusokat, életviteli tanácsokat tudnak majd adni.
Ma ott jártam, és nem csalódtam. De erről a leírás már csak holnap fog napvilágot látni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése