2018. február 19., hétfő

Frontális oktatással nem taníthatunk interaktív tanítási módszereket

Hogyan is érthetné meg a tanár, hogy miért segít a falra mászás nyelvtanulás közben, ha ő még életében nem látott mászófalat? A tanároknak szóló eseményemen kevés magyarázással és sok érzékeltetéssel mutatom be, hogy miért érdemes a tanulási nehézségekkel küzdő diákoknak keveset magyarázni és sokat tapasztaltatni.


 Katt a képre az esemény megjelenítéséhez

Rengeteg nyelvtanár hiszi azt, hogy hogy tanítványának nincs nyelvérzéke, nem tud megtanulni idegen szavakat vagy, hogy szegény tök hülye a nyelvtanhoz. Megvetetik vele a századik nyelvkönyvet és ezredjére is (de akkor már némi türelmetlenséggel) ismétlik el ugyanazt az unalmas definíciót az egyszerű múltról vagy az elváló igekötőkről. A diák először unatkozik, majd megharagszik a tanárra, és végül önmagát hibáztatja. Az addig szorgalmas nebuló egyre kevesebbszer csinálja meg a házit, nem kérdez már az órán, lassan a tanárnak sem köszön. Az önbizalomhiány miatt pedig lehet, hogy évekre elmegy a kedve a nyelvtanulástól.


Ismerős a szituáció? Az ilyen diák nagy eséllyel diszlexiás. Nem béna, hanem diszlexiás! Majdnem biztos, hogy neki a tanárnál is magasabb intelligenciája van, ezért sem érti meg őt a tanár. Az ő oktatásukhoz komoly szemléletváltásra van szükség, azonban felmerül a kérdés, hogyan lehet az ilyen szemléletváltást elérni. 

Szerdán egy olyan eseményre hívom a tanárokat, ahol a résztvevők személyesen tapasztalhatják meg, milyen oktatási elveket érdemes követni akkor, ha diákjuk diszlexiás. A legkevésbé sem lesz előadás jellege, ezért a konzervatív oktatás hívei készüljenek fel egy kisebb sokkra. Ez a szemléletmódváltás elengedhetetlen velejárója.

Három olyan játékos módszert fogok bemutatni, ami az eseményen a diszlexia mivoltát fogja megmutatni a résztvevőknek, ám könnyen használható lesz nyelvoktatási módszerként is. Bejárjuk az előadótermet és a folyosót, nézünk rólam pár gyerekkori képet, és a legunalmasabb helyzetből is érdekes idegen nyelvi témákat fogunk kitalálni.

Az előadás végére a részvevőknek tisztább képe lesz arról, hogy
- mit jelent az élmény-központú oktatás,
- miért kell nyelvtan tanításkor figyelembe venni a diszlexiások szokatlan időérzékelését
- a szókártyáknak akkor van hasznuk, ha tükrözik a valóságot.

Az este végén lehetőség lesz kérdezni és észrevételeket megosztani. Elsősorban nyelvtanárok jelentkezését várom, de más tanárok, kíváncsiskodó szülők, vagy érdeklődő diákok is sokat tudnak tanulni az eseményen.

Az előadás részletei:
Időpont: 2018.02.21 16.45-19.00
Helyszín: Múosz székház, Budapest 1064 Vörösmarty utca 47/a, első emelet Rát Mátyás terem
Díj: 1500Ft (számlát adok)
Facebook esemény: https://www.facebook.com/events/491614201234359/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése